Vragen en Antwoorden breedband verbindingen

 

 
 

Antwoorden

 

Ik heb geen internet
 
Controleer de volgende zaken,
  1. Branden er lampjes op het modem? Nee, controleer of de stroomkabel in het stopcontact zit.
  2. Als er lampjes branden, controleer of de netwerkkabel goed vast zit in het modem en het "link" lampje brandt
  3. Als het modem aanstaat en de netwerkverbinding werkt, 
    - schakel dan het modem uit (stekker uit stopcontact), 
    - wacht minimaal 10 seconden en 
    - zet het modem weer aan. 
    - Herstart de computer na circa 3 minuten en controleer of u verbinding heeft.
  4. Als bovenstaande acties geen resultaat opleveren, neem dan contact op met onze helpdesk
De verbinding valt soms weg

Probeer de volgende zaken,

  1. Reset het modem.
  2. Is er iets aan uw telecom bekabeling gewijzigd? 
    Neem dan contact op met onze helpdesk en meldt dat de storing is opgetreden na aanpassingen van de bekabeling.
  3. Treed het probleem alleen op tijdens het downloaden?
    Neem dan contact op met onze helpdesk en meldt dat de storing optreed tijdens downloaden.
  4. Is uw modem erg warm (meer dan 40 graden)
    Neem dan contact op met onze helpdesk en meldt dat het modem erg warm wordt.
Ik kan geen mail versturen

Controleer of de SMTP server instellingen op uw computer ingesteld staan zoals door ons aangegeven tijdens 
de oplevering van de lijn. 

Voor alle ADSL lijnen geldt als SMTP server de volgende instelling SMTP.AEICT.NL, uw kunt als alternatief 
de volgende instelling proberen SMTPU.AEDSL.NL.

Geven beide instellingen geen resultaat neem dan contact op met onze helpdesk.